Utveckla dina kunskaper och stötta våra medlemmar

Officersförbundets kansli söker ombudsman med inriktning mot förenings- och medlemsstöd för tidsbegränsad anställning på 1–2 år.

Vi erbjuder nu en unik möjlighet för dig med fackligt intresse att ytterligare utveckla dina kunskaper om Officersförbundets arbete och roll samt Försvarsmakten och närstående myndigheter.

Som ombudsman kommer du att delta i kansliets beredning av ärenden, alltifrån den individuella medlemmens frågor kring exempelvis lön, arbetstid och arbetsmiljö – till frågor som berör nationell försvarspolitik i både stort och smått. Efter tiden hos oss kommer du att ha en tung merit att addera till ditt CV, och samtidigt ha varit med i det viktiga arbetet att bevaka och förbättra anställningsvillkoren för våra medlemmar.

Dina arbetsuppgifter blir att tillsammans med de andra ombudsmännen ge råd och stöd till Officersföreningarna, enskilda medlemmar samt att utbilda
förtroendevalda.

Du som söker ska ha:

• Ett starkt engagemang för Officersförbundets medlemmar
  • En förmåga att pedagogiskt förklara och utbilda i avtal och regler

Du som söker bör ha:

• Erfarenhet från fackligt arbete
  • Varit elev vid någon av Officersförbundets kurser

För att lyckas med jobbet måste du vara intresserad av att arbeta med att hjälpa och stötta andra och att dela med dig av dina kunskaper. Att uttrycka sig väl i tal och skrift är en förutsättning för arbetet.

Vi är idag 14 anställda på kansliet och har våra lokaler på Sturegatan 15 i Stockholm.

Tillträde snarast efter överenskommelse. Anställningen är tidsbegränsad som längst i två år. Du har möjlighet att vara tjänstledig från din ordinarie anställning i Försvarsmakten eller närstående myndighet. Vi har viss möjlighet att hjälpa till med boende.

Kontakt

Ytterligare upplysningar om tjänsten lämnas av förbundsdirektör Peter Löfvendahl. Facklig representant är Conny Jansson, SACO-föreningen. Båda nås på telefon 08-440 83 30, Peter nås även på telefon 070-580 51 07.

Ansökan

Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast 31 oktober. Tillsättning av anställningen kan ske under ansökningstiden.

Ansökan skickar du till kansliet@officersforbundet.se eller
Officersförbundet