Officerstidningen har fått en ny form

Publicerad: 2019-05-03

Officerstidningen i ny skepnad

Officersförbundets medlemstidning Officerstidningen har under hösten genomgått en total renovering formmässigt och nyligen släpptes det första numret av tidningen i dess nya skepnad.

Under hösten och vintern har arbetet med omgörningen av Officerstidningen pågått. Förutom en översyn vad gäller formen har även innehållet och de olika delarna i tidningen setts över. Arbetet har letts av designbyrån Torino tillsammans med chefredaktör Josefine Owetz.

– Officerstidningen är ett viktigt forum för Officersförbundet, kanske det viktigaste vi har. Jag är stolt över att vara ordförande för ett förbund med en så professionell och initierad medlemstidning, och det nya utseendet hoppas jag än bättre ska återspegla det starka innehållet i tidningen. Jag hoppas innerligt att ni ska tycka detsamma, säger förbundsordförande Lars Fresker.

Tidningen innehåller samma initierade kvalitetsjournalistik på försvarsområdet som tidigare, men förhoppningsvis med ett än mer aptitligt utseende än tidigare.

–  Alla tidningar behöver löpande se över sin form och sitt innehåll. Det var ett tag sedan en omgörning gjordes för Officerstidningen och det känns väldigt roligt att vi äntligen är i hamn med arbetet. Jag hoppas att läsarna ska uppskatta den nya tidningen, säger Josefine Owetz, chefredaktör.

Även på Förbundsnytt, tidningens sektion för medlemsinformation och uppdateringar om vad som händer inom förbundet, har en hel del förändringar skett

– Vi introducerar nu bland annat ”Porträttet”, där vi låter dig lära känna någon vars arbete betyder eller betytt extra mycket för Officersförbundets verksamhet och medlemmar. Och vem passar bättre att kicka igång en sådan sektion än vår förbundsordförande Lars Fresker? Om honom och hans erfarenheter under mer än 17 år som ordförande för förbundet kan du läsa om i nya numret, säger Fredrik Hultgren, kommunikationschef på Officersförbundet.

Under den nya sektionen ”Fråga förbundet” kommer tidningen att publicera intressanta frågor som kommit in till förbundets ombudsmän, vars svar förhoppningsvis är av intresse för fler än den medlem som ställde frågan.

Läs senaste numret av tidningen här.