Nya medarbetare på kansliet

Publicerad: 2020-05-15

I förra veckan hälsades två nya medarbetare välkomna till kansliet. Elina Meyer som vikarierande ombudsman och Marie Eriksson som kansliets nya administrativt ansvarig.

Foto på Marie Eriksson - Officersförbundet

Marie Eriksson har en bakgrund främst från idrottsrörelsen och IT-sektorn.
Närmast kommer hon från en tjänst som kanslichef på Svenska Bouleförbundet och hon har även arbetat som IT-tjänstechef på Folksam.

Foto på Elina Meyer - Officersförbundet

Elina Meyer anställdes 2012 som GSS/K på P4 i Skövde där hon tjänstgjort som Stridsfordon 90-besättning. Elina har alltsedan hon började inom Försvarsmakten haft ett starkt fackligt engagemang, och har varit såväl ledamot i OF Skaraborgarna som skyddsombud och arbetsplatsombud. Det senaste året har hon jobbat som facklig förtroendeman på heltid i Skövde.

– Vi är mycket glada över förstärkningen som Elina och Marie nu bidrar till här på kansliet. Marie med sin bakgrund och gedigna erfarenhet kommer att ge oss bättre förutsättningar att vara det stöd till styrelse, lokalföreningar och medlemmar som vi vill vara. Elinas gedigna erfarenhet, både som GSS och som fackligt engagerad, kommer att utgöra ett starkt och viktigt tillskott till ombudsmannasidan, säger Peter Löfvendahl, förbundsdirektör.