Avtals-och utbildningskonferens-3

Publicerad: 2018-11-14

Årets viktigaste konferens närmar sig

Som representanter för de anställda kan Officersförbundet aldrig acceptera diskriminering och kränkningar på arbetsplatsen. En rad konkreta verktyg om hur vi aktivt kan arbeta med dessa frågor kommer att ges den som deltar på årets sista avtals- och utbildningskonferens. Konferensen, den 26-27 november, är även öppen för skyddsombud och ännu återstår ett fåtal platser – så skynda att anmäla dig!

– Att arbeta mot diskriminering och kränkande särbehandling är en av Officersförbundets viktigaste uppgifter. Därför är det extra viktigt
att samtliga våra lokalföreningar verkligen deltar på just denna avtalskonferens, säger förbundsordförande Lars Fresker.

Intressanta föreläsare under Avtals- och utbildningskonferensen

Konferensens innehåll blir det kanske mest gedigna som genomförts i förbundets regi på området arbetsmiljö. En rad mycket intressanta och professionella föredragshållare är inbjudna till konferensen. Bland andra kommer Hanna Jungwallius, major i Flygvapnet och en av förgrunds-figurerna inom #givaktochbitihop-uppropet att föreläsa.
Även Fredrik Nordenmark från HKV LedS Pers besöker konferensen för att tala om resultat ur FMVind och Gabriella Fägerlind, erfaren mångfaldskonsult, kommer att tala om verktyg för att motverka och förebygga trakasserier och kränkande särbehandling.

– Vi är väldigt nöjda över att ha fått ihop ett så digert program. Det här blir ett fantastiskt tillfälle för våra förtroendevalda och skyddsombud att verkligen bottna i många av de kanske viktigaste arbetsmiljöfrågorna och få med sig konkreta verktyg för att arbeta vidare på sina förband, säger Patrik Larsson, utbildningsansvarig ombudsman på Officersförbundet.

26-27 november 2018

Quality Hotel Winn, Haninge/Stockholm

Anmälan

Sista anmälningsdag är 10 november och du anmäler dig under fliken Kurser  här på vår webbplats