Dina medlemsförmåner

Som medlem i Officersförbundet har du flera förmåner såsom rådgivning, stöd och förhandling, förmånliga person- och sakförsäkringar och bankerbjudanden, Officerstidningen, en rad kurser som ger dig kunskap och verktyg i din anställning, samt en rad rabatter.

Rådgivning, stöd och förhandling

Det är Officersförbundet som har mandat att förhandla om den militära personalens anställnings-och arbetsvillkor. Som medlem har du tillgång till rådgivning, stöd och förhandling. Du kan alltid kontakta våra förtroendevalda på ditt förband och våra ombudsmän på kansliet för att få svar på dina frågor. Läs mer om råd och stöd.

Utbildning i dina rättigheter och skyldigheter vad gäller anställnings-och arbetsvillkor

Som medlem har du tillgång till en rad kurser som ger dig kunskap och verktyg i din anställning. Läs mer om förbundets kurser.

Rabatt på hotellvistelser, kryssningar, tågresor, kläder, skor och böcker

Du har en rad rabatter på; hotellvistelser på Elite Hotells, Best Western och Nordic Choise Hotels; kryssningar hos Viking Line; tågresor med SJ; kläder och skor hos Outdoorexperten och Länna Sport; samt böcker hos Adlibris. Läs mer om rabatter (OBS! Du behöver vara inloggad för att länken ska fungera).

Förmånliga person- och sakförsäkringar hos If

Officersförbundet samarbetar med If för att du som medlem ska få ett riktigt bra försäkringsskydd till bra pris och med förmånliga villkor. När du blir medlem i Officersförbundet får du som ny medlem automatiskt ett försäkringspaket som innehåller en livförsäkring, en sjukkapitalförsäkring och en olycksfallsförsäkring. Läs mer om försäkringar.

Förmånliga erbjudanden hos SEB, Swedbank och Danske Bank

Som medlem har du tillgång till förmånliga erbjudanden hos SEB, Swedbank och Danske Bank. Läs mer om erbjudanden här.

Officerstidningen

Officerstidningen kommer ut i pappersform sex gånger per år. Den består av redaktionella nyheter och reportage, samt förbundets nyheter, reportage och ledare.  Du kan även läsa nyheter på Officerstidningen.se

Senast uppdaterat: 2024-02-02