Vikariera som ombudsman

Officersförbundet söker en vikarie för en av våra ombudsmän med inriktning förenings- och medlemsstöd.

Vi erbjuder en unik möjlighet för dig med lite extra fackligt intresse att ytterligare utveckla dina kunskaper om Officersförbundet, Försvarsmakten och närstående myndigheter.

Som vikarierande ombudsman under cirka 7 månader kommer du att delta i kansliets beredning av ärenden, allt ifrån den enskilde medlemmens arbetsmiljö till nationell försvarspolitik. Efter att du har vikarierat hos oss kommer du ha en tung merit att addera till ditt CV och våra medlemmar har fått hjälp med att bevaka och förbättra sina anställningsvillkor.

Dina arbetsuppgifter blir att tillsammans med de andra ombudsmännen ge råd och stöd till Officersföreningar och enskilda medlemmar samt att utbilda förtroendevalda. Vidare kommer du delta i arbetet med att rekrytera medlemmar.

Du som söker ska ha:

• Ett starkt engagemang för Officersförbundets medlemmar
  • Varit elev vid någon av Officersförbundets kurser
  • Förmåga att pedagogiskt förklara och utbilda i avtal och regler

Du som söker bör ha:

•  Erfarenhet från fackligt arbete
  •  Erfarenhet från att utveckla föreningsverksamhet

För att lyckas med jobbet måste du vara intresserad av att arbeta med att hjälpa och stötta andra och att dela med dig av dina kunskaper. Att uttrycka sig väl i tal och skrift är en förutsättning för arbetet.

Kort om oss

Vi är idag 16 anställda på kansliet och har våra lokaler på Sturegatan 15 i Stockholm.

Tillträde

Tillträde i december eller senare efter överenskommelse. Anställningen är ett vikariat för en ombudsman som ska vara ledig från januari till prelimärt juli. Vi har viss möjlighet att hjälpa till med boende.

Ansökan

Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast 6 november, tillsättning kan ske under ansökningstiden. Ansökan skickar du till kansliet@officersforbundet.se eller Officersförbundet, Box 5338, 102 47 Stockholm.

För frågor och information

Ytterligare upplysningar om tjänsten lämnas av förbundsdirektör Peter Löfvendahl. Facklig representant är Conny Jansson, Saco-föreningen. Båda nås på telefon 08-440 83 30, Peter nås även på telefon 070-580 51 07.