Biträdande förhandlingschef, vikariat

Vi söker nu till vårt team Förhandling och samverkan en vikarie för vår biträdande förhandlingschef.

Vi söker dig som vill vara med och utveckla villkoren för våra medlemmar. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med förhandlingschefen samt ombudsmän. Tillsammans förhandlar och samverkar ni med företrädare för Försvarsmakten, FMV och andra närstående myndigheter där Officersförbundets medlemmar finns.

Du som söker ska ha

• Ett starkt engagemang för den militära personalen och viljan att förbättra militär personals villkor.
  • En förståelse för styrkorna med den svenska partsmodellen.
  • En pedagogisk förmåga att förklara och utbilda i avtal och regler.
  • Dokumenterad kunskap inom området anställningsvillkor.
  • Förmågan att kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, vilket är en förutsättning för arbetet.

Du bör ha erfarenhet av

• Arbete inom facklig organisation.
  • Arbete inom Försvarsmakten eller närstående myndighet.

Vi erbjuder

• En stimulerande miljö där du får möjlighet att utveckla dina kunskaper och ditt engagemang för våra medlemmar.
  • Vi är idag 18 anställda på kansliet och har våra lokaler på Sturegatan 15 i Stockholm.

Du har möjlighet att vara tjänstledig från din ordinarie anställning i Försvarsmakten eller närstående myndighet. Vi har viss möjlighet att hjälpa till med boende och det är även möjligt att delvis arbeta hemifrån. Anställningen är ett föräldravikariat med tillträde snarast till och med sommaren 2022.

Om ansökan och kontaktuppgifter

För mer information, kontakta förbundsdirektör Peter Löfvendahl 070-580 51 07.

Ansökan skickar du till peter.lofvendahl@officersforbundet.se snarast, dock senast 13 augusti. Ansökningarna behandlas löpande och vikariatet kan tillsättas innan sista ansökningsdag.