Om kakor

Vi använder kakor för att förbättra din upplevelse på webbplatsen.

En kaka är en fil som sparas av din webbläsare på datorn. Kakan lagrar information som kan användas exempelvis för att spara en inställning du har gjort på webbplatsen så att den finns kvar vid ditt nästa besök, eller för att kunna lagra information om ditt besök i vårt webbanalysverktyg (Matomo). Kakan ligger kvar på din dator antingen tills du stänger ner webbläsaren (sessionskaka), under en viss bestämd tid eller tills du själv tar bort den.

Inaktivera kakor

Kakor på vår webbplats

Kaka för inloggning

För att webbplatsen ska fungera och att medlemmar ska kunna logga in behöver webbplatsen hålla reda på ditt besök (session). Kakan lagras under besöket.
Kakan heter:

• ASP.NET_SessionId
  • __RequestVerificationToken

Kaka om kakinformation

För att inte meddelandet om att kakor ska visas vid varje besök på webbplatsen sätts därför en kaka när meddelande om kakor klickas bort. Kakan heter:

Kakor för webbanalysverktyg

Officersförbundets webbplats använder webbanalysverktyget Matomo för att förstå hur besökare använder webbplatsen. Den data som samlas in med Matomo används för att utveckla och förbättra webbplatsen. Data som samlas in i Matomo är anonymiserad, sparas på serverar inom Sveriges gränser och förmedlas inte vidare till tredje part.
Kakor skapade av Matomo börjar med:

• _pk_ref
  • _pk_cvar
  • _pk_id
  • _pk_ses

Övriga kakor

Vimeo
Officersförbundet använder tjänsten Vimeo för visa film på webbplatsen. Vimeo sparar kakor för att de ska kunna förbättra deras videotjänst.

Officersförbundet använder tjänsten Youtube för visa film på webbplatsen. Youtube sparar kakor för att de ska kunna förbättra deras videotjänst.
Läs mer om hur Youtube använder kakor på https://policies.google.com/technologies/types?hl=sv.