Utveckla dina kunskaper och stötta våra medlemmar

Officersförbundets kansli söker ombudsman med inriktning mot förenings- och medlemsstöd för tidsbegränsad anställning.

Vi erbjuder nu en unik möjlighet för dig med fackligt intresse att ytterligare utveckla dina kunskaper om Officersförbundet, Försvarsmakten och närstående myndigheter.

Som vikarierande ombudsman kommer du att delta i kansliets beredning av ärenden, allt ifrån den individuella medlemmens arbetsmiljö till nationell försvarspolitik. Efter tiden hos oss kommer du att ha en tung merit att addera till ditt CV och våra medlemmar har fått ytterligare hjälp med att bevaka och förbättra sina anställningsvillkor.

Dina arbetsuppgifter blir att tillsammans med de andra ombudsmännen ge råd och stöd till Officersföreningarna, enskilda medlemmar samt att utbilda förtroendevalda.

Du som söker ska ha

• Ett starkt engagemang för Officersförbundets medlemmar
  • Varit elev vid någon av Officersförbundets kurser
  • En förmåga att pedagogiskt förklara och utbilda i avtal och regler

Du som söker bör ha

• Erfarenhet från fackligt arbete
  • Erfarenhet från att utveckla föreningsverksamhet

För att lyckas med jobbet måste du vara intresserad av att
arbeta med att hjälpa och stötta andra och att dela med dig av dina kunskaper. Att uttrycka sig väl i tal och skrift är en förutsättning för arbetet.

Vi är idag 14 anställda på kansliet och har våra lokaler på Sture-
gatan 15 i Stockholm.

Tillträde i augusti eller efter överenskommelse. Anställningen är tidsbegränsad som längst till 2019-01-31. Vi befinner oss dock i en process där vi ser över vår organisation varför det eventuellt kommer att finnas möjlighet till förlängning eller tillsvidareanställning. Vi har viss möjlighet att hjälpa till med boende.

Ansök senast

Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast 30 juni. Tillsättning av anställningen kan ske under ansökningstiden.

Ansökan skickar du till

kansliet@officersforbundet.se

eller till

Officersförbundet

Vill du veta mer?

Ytterligare upplysningar om tjänsten lämnas av förbundsdirektör
Peter Löfvendahl. Fackliga representanter är Conny Jansson, SACO-föreningen. Samtliga nås på telefon 08-440 83 30, Peter nås även på telefon 070-580 51 07.