Vem ska företräda dig i Officersförbundets styrelse de kommande tre åren?

Publicerad: 2017-05-08

Vem ska företräda dig i Officersförbundets styrelse?

14–16 november ska en ny styrelse väljas för förbundet. Valberedningen jobbar för att få fram de vassaste kandidaterna till förbundets styrelse under de tre kommande åren.

Hör av dig till valberedningen om du har förslag på en driven kollega som kan kämpa för den militära personalen. Den 20 mars ska valberedningens första förslag ut på remiss. Valberedningen vill därför gärna ha så många nomineringar som möjligt senast 10 mars.

Ska spegla bredden bland medlemmarna
– Vårt mål är att styrelsen ska spegla den bredd som förbundets medlemmar utgår. En god bredd medför att besluten blir bättre förankrade i medlemmarnas vardag, säger Sven-Åke Söderbjörk, ordförande i valberedningen.

Nominera!
– Kontakta gärna mig eller någon annan i valberedningen om du undrar hur man går tillväga för att nominera, säger Sven-Åke Söderbjörk.
Mer information och blanketter för nominering hittar du här.
– Börja gärna snacket i fikarummet, men sluta inte där, nominera och motionera om vad förbundet ska jobba för de kommande tre åren, titta på hemsidan hur du gör, säger Lars Fresker, Officersförbundet ordförande.

Du kontaktar valberedningen enklast på: valberedningen@officersforbundet.se