Många har mejlat Försvarsmakten och förbundet

Publicerad: 2016-05-13

Många medlemmar har agerat efter Officersförbundets uppmaning att mejla och ge sin syn på Försvarsmaktens vilja att plocka bort 100 miljoner ur kollektivavtalen.

Förbundet har erhållit cirka 30 mejl från medlemmar som stödjer förbundets uppfattning. Ytterligare tre har mejlat med budskapet att de står bakom förbundets åsikter, men undrat varför vi uppmanat medlemmarna att mejla och frågat om det inte är förbundets jobb att slåss för medlemmarna.

– Jag har då svarat att vi självklart slåss för er medlemmar, men nu behöver varje medlem engagera sig personligen för att visa vikten av att inte försämra våra nuvarande villkor. Försvarsmakten verkar i förhandlingar, och officiellt, på riktigt tro att de anställda accepterar sänkningar av ersättningar och att det på sikt inte får någon konsekvens för rekrytering och förmågan att behålla personal, säger Peter Löfvendahl.

Silwer ska ha mottagit drygt hundra mejl från medlemmar.

– Jag har bara sett de mejl som adresserats både till mig och Silwer. Det är bra att Silwer får se det engagemang som finns för lön och ersättningar, säger Peter Löfvendahl.

Officersförbundet uppmanar medlemmar att fortsätta göra sina röster hörda.