Möt Officersförbundet i Almedalen

Publicerad: 2015-11-20

Officersförbundet arrangerar ett seminarium på årets Försvarspolitiska arena i Almedalen, Visby. Medlemmar på plats ges även möjliget att möta förbundet eller kontrollera medlemsuppgifter.

Seminariets titel är: En inblick i vardagen hos de som försvarar Sverige – möt en soldat

Alla pratar om försvarets personal, men få pratar med dem. Möt en av de soldater som försvarar Sverige och få en inblick i vardagen. Vad fungerar bra, vad är dåligt? Varför blev man soldat? Vilka frågor vill en soldat att politikerna ska svara på?

Medverkande: Elina Meyer, skytt på stridsfordon 90 (på P4), Allan Widman (FP), ordförande i Försvarsutskottet, Stig Henriksson (V), Ledamot i försvarsutskottet, Lars Fresker, Ordförande, Officersförbundet. Stefan Ring, Moderator (generalsekreterare), Allmänna Försvarsföreningen.

Tisdag 30 juni 13:00-13:45, Sankt Hansgatan 11
Seminariet kommer även att streamas här.

Det är även möjligt att se seminariet via webben.

Fika med Fresker

Medlemmar på plats i Visby välkomnas att möta att möta ordföranden Lars Fresker, samt förbundsdirektör Peter Löfvendahl över en kaffe och diskutera förbundets ställningstaganden eller kolla sina medlemsuppgifter.

Officersförbundet finns på plats direkt efter seminariet på tisdagen 30 juni från 13:45–15:00, samt på onsdagen 14:15–15:00. Plats: FPA, Sankt Hansgatan 11.