Samarbete med Danske bank

Publicerad: 2016-02-15

Förmåner i Danske Bank för Officersförbundets medlemmar

Officersförbundet har slutit ett avtal med Danske bank som träder i kraft från och med idag, måndag den 15 februari.

– Vi hoppas att detta avtal kommer att ge våra medlemmar ökade möjligheter att få bra ekonomiska villkor, säger Peter Löfvendahl.

Volymberoende

Upplägget med Danske bank innehåller ett flertal rabatter och tjänster. Du kan exempelvis få upp till 0,7 procentenheters rabatt på bolån, vilket i nuläget ger en ränta på 1,29 procent. Omfattningen på rabatter och tjänster beror på hur stor ekonomisk volym som du eller ditt hushåll väljer att lägga hos Danske bank.

Välja det bästa

Officersförbundets förmånsavtal bygger på ett grundavtal som Danske Bank slutit med Saco. Officersförbundets sida, med fullständig beskrivning av villkor och upplägg, kommer att öppnas på måndag på

www.danskebank.se/officersforbundet

Sedan tidigare har Officersförbundet även ett avtal med SEB. Detta avtal är fortfarande i kraft.

– Vi vill ge medlemmarna möjlighet att välja mellan flera förmånsavtal från olika banker för att de ska kunna välja det som är mest konkurrenskraftigt, säger Peter Löfvendahl.