Medlemskap för tidvis tjänstgörande

Nu kan du som är GSS-T eller reservofficer i Försvarsmakten bli medlem i Officersförbundet.

Som medlem i Officersförbundet och T-personal har du tillgång till samma medlemsförmåner som kontinuerligt tjänstgörande medlemmar, såsom rådgivning, förhandling, försäkringar, Officerstidningen med mera. Viktigt att veta som T-anställd är dock att Officersförbundet bara kan företräda dig och ge dig rådgivning angående din tjänst som militär personal i Försvarsmakten, inte i din civila anställning.

Medlemsavgiften för T-personal är 75 kronor/månad. Denna lägre avgift gäller dock bara när du inte tjänstgör som militär personal i Försvarsmakten. Under de perioder du tjänstgör i Försvarsmakten betalar du ordinarie medlemsavgift, se länk nedan. Den ordinarie medlemsavgiften löper då månadsvis, även om du inte tjänstgör hela månaden.

För att kunna ta del av den lägre avgiften måste du kunna visa att du har en pågående T- eller RO-anställning i Försvarsmakten. Detta gör du enklast genom att mejla anställningsbeviset till kansliet@officersforbundet.se i samband med att du ansöker om medlemskap.

Under den tid som du inte tjänstgör i Försvarsmakten behöver du även återkoppla till förbundet var 6:e månad och delge din planerade arbetstid inom Försvarsmakten. Det gör du också genom att skicka e-post till kansliet@officersforbundet.se.

Välkommen som medlem i Officersförbundet!