Bolån via Danske bank eller SEB

Medlemskap i Officersförbundet möjliggör billigare bolån och förmånliga medlemslån.

Bolån med mera via Danske Bank

Upplägget med Danske bank innehåller ett flertal rabatter och tjänster. Du kan exempelvis få upp till 0,7 procentenheters rabatt på bolån, vilket i nuläget ger en ränta på 1,34 procent. Omfattningen på rabatter och tjänster beror på hur stor ekonomisk volym som du eller ditt hushåll väljer att lägga hos Danske bank.

Officersförbundets förmånsavtal bygger på ett grundavtal som Danske Bank slutit med Saco. Officersförbundets sida, med fullständig beskrivning av villkor och upplägg, hittas på www.danskebank.se/officersforbundet.

Bolån via SEB

SEB justerar medlemserbjudandet fr o m den 15 januari för Bolåneräntor, övriga erbjudanden som ex. medlemslån precis som tidigare.

Gå gärna in via länken nedan till SEB där kan du laborera och se hur mycket du kan låna, ansöka om bolån samt se hela erbjudandet. Har du frågor kring detta kan du ringa vår Telefonbank på 0774-47 87 88 vardagar mellan 8-20, lördagar mellan 11-17 och söndagar mellan 12-18.

Nya bindningstider och rabatter enligt nedan:

Bindningstid

Ordinarie bolåneränta
(18-01-09)

Rabatt Saco
(18-01-15)

Erbjudanden bolåneränta
(18-01-09)

3 månader 2,04% 0,50% 1,54%
3 år 2,04% 0,30% 1,74%
5 år 2,35% 0,20% 2,15%

På övriga bindningstider gäller individuell prissättning/rabattering. Även från ovanstående bindningstider finns möjligheter att få ytterligare rabatt beroende på vad din individuella prissättning visar som bl. a påverkas av parametrar som bolånets storlek i förhållande till bostadens värde och hur mycket affärer du i övrigt har på SEB.

Läs mer om erbjudandet och ansök

Medlemslån (lån utan säkerhet)

SEB erbjuder även medlemslån till extra förmånliga villkor till dig som är medlem i Officersförbundet. Du kan låna 20 000–350 000 kronor till en förmånlig ränta och utan uppläggningsavgift.

Läs mer om erbjudandet och ansök